IMG_1701.HEIC

Cooperació Internacional

El Departament de Cooperació Internacional neix de la voluntat de construir una Fundació oberta al món i atenta a les necessitats globals.

Mentre treballem per una societat justa, integradora i humana, creiem en l'equilibri mundial i la importància de recolçar i facilitar espais de cooperació amb realitats més empobrides, com la salut global, l'educació, la perservació del medi o la reducció de les desigualtats. Amb aquesta visió, iniciem un camí en la recerca de necessitats on poder aportar grans de sorra d'acompanyament.

Aquest camí ens ha portat a Egipte, els temps dirà quins camins s'obriran de nou.

IMG_2089.JPG
IMG_1677.JPG

Projecte IK

Egipte, conegut oficialment com a República Àrab d’Egipte, es troba al Nord-Oest de l’Àfrica. Aquest país amb una gran riquesa patrimonial, cultural i històrica s'ha vist afectat per diferents conflictes polítics, endarrerint el progrés de la societat i mantenint un alt nivell de pobresa, com indigencia, treball infantil, salaris base que no permeten alimentar famílies. Té un IDH mitjà, de 0,0696 punts, un PIB per càpita de 1717 dòlars anulas i l'esperança de vida es troba en els 71 anys.

Beni Suif és una ciutat que es troba al nord d'Egipte, sent una de les capitals més empobrides i alhora més perilloses. Allà comptem amb persones locals simpatitzants que realitzen una gran labor social d'atenció a infants i joves amb necessitats especials, gestionant jardins d'infància, centres de reforç escolar per combatre l'analfabetisme, tallers de maternitat i cases hospitalàries.

Des de la Fundació Roser de Maig treballem dos eixos paral·lels i molt entrelligats, organitzant un programa d'arquitectura i construcció que permeti la incorporació d'un nou centre que doni cabuda a aquells infants i joves atesos en situacions molt precàries i sovint al propi carrer. Per l'altra banda, l'acompanyament en els procesos educatius amb l'equip local, oferint estratègies i eines de treball per als educadors locals i propers campus que s'organitzin des de l'entitat.

Espais de sensibilització

Entenem la sensibilització com aquell conjunt d'accions pedagògiques i comunicatives encaminades a generar canvis i modificacions en l'imaginari social, entendre les causes que generen desigualtats i conflictes i fomentar les pràctiques solidàries que permetin avançar cap a situacions socials més satisfactòries i equitatives.

A través de l'iniciativa de Cerdanyola Coopera, s'organitzen i es treballen diferents activitats al voltant la cooperació pel desenvolupament basada en els ODS mitjançant programes d'educació formal i no formal ofertats a la Fundació Roser de Maig i en diferents entorns de la ciutat de Cerdanyola.

Vols viatjar a Egipte?

Arrel dels estudis de camp i l'estudi de l'evolució de la zona som conscients que és un país sense precendents. Un idret amb una riquesa arquitectònica, cultural i patrimonial que ens captiva i és que Egipte realment enamora.

Ara des de la Fundació Roser de Maig t'oferim la possibilitat de gaudir d'un turisme sostenible fent d'intermediaris amb guies locals que us acolliran i faran un programa a mida per la vostra necessitat, tenint en compte l'impacte social, ambiental i economic.

A més a més, amb la possibilitat de conèixer els espais on la Fundació Roser de Maig col·labora i podent aplicar un petit percentatge com a donació per fer crèixer el projecte.

IMG_1968.JPG

Av. d'Espanya, 21, 08290 Cerdanyola del Vallès, Barcelona, Spain